Translate Language

Saturday 18 October 2014

Kerana Ketidaksempurnaan

Kerana tidak kesempurnaan aku.
Dia benar-benar sayangkan aku.
Kerana aku yang 'clumsy' ni.
Betul-betul membuatkan dia susah nak lepaskan.
Tapi.




Masa terus berdetik.
Waktu yang aku pinta akan terus berjalan.
Untuk berapa lama aku terus begini.
Soalan yang aku sendiri tak tahu nak jawab.

Aku yang mulakan.
Dan aku juga yang minta pengakhiran.
Bersarang rasa bersalah.
Kerana terpaksa aku relakan.


Tapi. Paksaan dari siapa.
Dari hati yang menidakkan semuanya.
Yang menyalahkan semuanya.


Allah.
Berikanlah aku petunjuk.
Aku tak mahu cinta aku kerana atas dasar simpati.
Aku mahu cinta yang tulus dari kalbu.
Untuk dia yang ditakdirkan untukku.

Baginya, kerana aku tidak sempurna.
Dia akan sempurnakan hidup aku.
Perjalanan aku masih terlalu jauh.
Kerana atas dasar kehidupan aku terus struggle untuk hidup.

Semua orang ada hati ada perasaan.
Tapi untuk waktu ini.
Detik ini.
Bukan masa aku untuk semua 'cinta' manusia bukan ajnabi.

Bukan masa engkau nak cari mana cinta aku.
Kalau engkau tanya.
Aku pasti jawab.

Aku tahu cinta itu fitrah manusia.
Tapi. Waktu 'bercinta' atau  mencintai seseorang.
Bukan sekarang.
Maaf seribu kali maaf.




Tak perlu aku perkenalkan diri. Kan dah kenal?

No comments:

Post a Comment